شهرام شیدایی - شهرام شیدائی - shahramsheydayi

شهرام شیدایی شاعر و مترجم معاصر در تاریخ دوم آذرماه سال ۱۳۸۸ به علت ابتلا به بیماری سرطان، در سن ۴۲سالگی درگذشت و در بهشت سکینۀ کرج به خاک سپرده شد. از آثار او می‌توان به «آتشی برای آتشی دیگر»، مجموعه‌ی شعر (۱۳۷۳)، «آدم‌ها روی پل»، منتخب شعرهای ویسوا شیمبورسکا، ترجمه به همراه مارک اسموژنسکی و چوکا چکاد (۱۳۷۶)، «شاید دیگر نتوانم بگویم»، ترجمه‌ی شعرهای صالح عطایی (بلکه دا‌ها دئینمه‌دیم) به همراه چوکا چکاد (۱۳۷۶)، «ثبت نام از کسانی که سوار کشتی نشده‌اند»، مجموعه‌ی داستان از هشت نویسنده‌ی ایرانی، گردآوری (۱۳۷۹)، «پناهنده‌ها را بیرون می‌کنند»، مجموعه‌ی داستان (۱۳۷۹)، «خندیدن در خانه‌ای که می‌سوخت»، مجموعه‌ی شعر (۱۳۷۹)، و «رنگ قایق‌ها مال شما»، «سنگی برای زنده‌گی و مرگ» آخرین مجموعه‌شعر شاعر ( ۱۳۸۷)، اشاره کرد.

انتشار مجموعه اشعار ایشان، صرفا کوششی است از سوی جمعی از دوستان و علاقمندان این شاعر فقید که شاید این بار پس از سال ها، دست کم یاد و خاطرۀ ایشان از بند "توقیف" رهیده باشد. با کوشش صورت گرفته، در حال حاضر هر سه مجموعۀ شعر ایشان بطور کامل و بصورت متنی در دسترس قرار گرفته است. در صورتی که مایل باشید می توانید با ارسال فایل متنی سایر کتب و یا ترجمه های ایشان، به تکمیل این مجموعه یاری رسانید، هم چنین در صورت مشاهدۀ هرگونه ایراد تایپی و یا هرگونه مغایرت با نسخه های چاپی، لطفا موارد را با ذکر جزئیات جهت ویرایش و یا تصحیح، به اطلاع ما برسانید.

در پایان ضمن یادآوری عدم انتفاع گردانندگان این تارنما از انتشار آثار زنده یاد شهرام شیدایی، در صورتی که انتشار این مجموعه اشعار، تمام یا بخشی از حقوق مادی یا معنوی صاحبان اثر و یا بازماندگان ایشان را تضییع می نماید، لطفا از طریق این فرم به ما اطلاع دهید.